Cíl kurzu: Získat poznatky o speciálně pedagogické podpoře vývoje dítěte se zrakovým postižením, diagnostice vady, podpoře vývoje dítěte a eliminaci senzorické deprivace.
Obsah kurzu: Znalost specifičnosti vývoje zrakově postiženého dítěte v raném a předškolním věku, důsledky senzorické deprivace na psychomotorický vývoj, možnosti speciálně pedagogické intervence.
Poznatky o systému a formách rané péče (návštěvy spec. pedagoga v rodině, rehabilitační pobyty, ambulantní služby); reedukace zraku - zraková stimulace, pomůcky a techniky zrakově stimulačních aktivit kompenzace zraku - nácvik užívání a rozvoje dalších smyslů výběr předškolního zařízení, speciální mateřská škola, mateřská škola a podpora speciálně pedagogického centra;
Speciálně pedagogické působení v předškolním zařízení - reedukace zraku u dětí s poruchou binokulárního vidění.
Školní zralost resp. připravenost dítěte na školu
The personality of visula handicapped. School for visula handicapped.
Characterictic of younger, and older school age, puberty and adolescents visual handicapped. Reading and writing of eyesweak an blin.
Braill s Key. Kompensation and reeducation of sight.