- vyučovací zásady a principy, jejich aplikace v PZP;
- organizace vyučování a učení v předmětech vzdělávací oblasti Člověk a svět práce;
- organizační a sociální formy výuky při pracích v učebně, v dílně, na školní zahradě, při exkurzích;
- prostředky výuky, jejich specifika pro pracovní činnosti různě starých a různým způsobem znevýhodněných žáků: materiály, nářadí a pomůcky, dílny, specializované pracovny, školní zahrady a kuchyně, možnosti využití ICT;
- bezpečnost a hygiena práce v PZP;
- využití prakticky zaměřené výuky pro rozvoj osobnosti žáků;
- funkční gramotnost, její rozvíjení v prakticky zaměřených předmětech;
- plánování, příprava na vyučování v předmětech vzdělávací oblasti Člověk a svět práce.
Posláním předmětu je poskytnout studentům potřebné informace k hledání a ověřování možností jak využít prakticky zaměřené předměty (PZP) pro plnění cílů základního vzdělávání v oblasti Člověk a svět práce při vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou speciální didaktiky PZP, prakticky ověřit na modelových příkladech vybrané formy a prostředky výuky a vytvořit předpoklady pro získání potřebných kompetencí budoucích učitelů pro výuku jednotlivým složkám PZP na speciálních základních školách.