Charles Explorer logo
🇬🇧

Art Education I

Class at Faculty of Education |
O04321109

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Teorie: Vztah linie a barvy k ploše, typy linií, vztah linie k nástroji - využití pro výtvarnou činnost dětí, komunikace pomocí linií a barvy, harmonie, disharmonie a její využití pro psychologii, expesivita, gestická tvorba. Záznamy citového prožitku - využití v artefiletické práci s dětmi.

Vybrané kapitoly z dějin umění - v návaznosti na probíranou výtvar. problematiku.

Praxe: Experimentální studie na poznání a pochopení různých typů linií v závislosti na nástroji - využití pro praxi s různě postiženými dětmi. Gestická kresba a malba - expresivita, linie a barva jako komunikační prostředek (využití ve školní praxi), linie geometrické a organické - členění plochy pomocí linií - vyjádření klidu, vzrušení, harmonie, disharmonie, pravidelného a nepravidelného rytmu. Využití méně obvyklých nástrojů (např. dřívko, větvička, kartáč, hřeben, houba,... apod.)

Požadavky k zápočtu:Aktivní experimentální výtvarná činnost (etudy) - vlastní výtvar. dokumentace postupů při jednotlivých úkolech a návaznost na výtvar. umění 1) sestavení vlastního vzorníku lineárních záznamů vniklých využitím netradičních výtvar. nástrojů 2 soubor výtvar. etud ( technika monotypu) - záznam nálad (inspirace poezií) nebo forma kalendáře ( inspirace přírodními proměnami)

* Základní studijní literatura:

CIKÁNOVÁ, K.; Kreslete s námi. Praha:Aventinum 1992.

CIKÁNOVÁ, K.; Malujte si s námi. Praha: Aventinum 1993.

ROESELOVÁ, V.; Techniky ve výtvarné výchově. 1. vyd.Praha:Sarah, 1996.

SLAVÍK, SLAVÍKOVÁ, HAZUKOVÁ; Výtvarné čarování. Praha: UK, 2000

ADAMEC, J.; ŠAMŠULA,P.; Průvodce výtvarn?m uměním I.a II. 1. vyd. Praha: Práce 1995.

SKARLANTOVÁ-SLAVÍK; Estetická výchovaI. Praha:Sciencia media, 2001(kapitoly 1-3)

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.