* Obsah kursu:
Kontinuální vzdělávací systém SP.
Aspekty a zvláštnosti psychodiagnostiky SP v jednotlivých stupních: raná péče,SPC,SMŠ,SZŠ,SSŠ,SOU.
Psychomotorický vývoj a poznávací procesy SP dětí.
Aspekty a možnosti integrace SP do běžného systému vzdělávání (MŠ,ZŠ,SŠ,SOU). Individuální vzdělávací plány, hodnocení, legislativní rámec.
Pedagogika SŠ pro SP. Systém středoškolského vzdělávání SP. Problém přechodu ze ZŠ pro SP na SŠ pro SP.
Možnosti a způsoby výběru vhodné SŠ pro SP.Učební plány a učební osnovy SŠ pro SP.
Profesní orientace SP a jejich uplatnění. Celoživotní vzdělávání a možnosti rekvalifikace. Mimoškolní vzděl ávání SP středoškoláků. Občanská sdružení SP - zájmové organizace, spolky a kluby.Význam televize, rozhlasu, videa.Význam knih a časopisů.
Zákon o znakové řeči. Prováděcí předpisy a problematika tlumočení.
Samostatný život SP, manželství a rodina, slyšící dítě v neslyšící rodině.
Sociálně patologické jevy u SP mládeže a dospělých a možnosti řešení. Duševní zdraví a hluchota.
Teorie znakových jazyků, notace a kodifikace znaků, praktický nácvik českého znakového jazyka, základy tlumočení znakovým jazykem