Charles Explorer logo
🇨🇿

E-learn.kurz o inklusivním vzdělávání

Předmět na Pedagogická fakulta |
O05318317

Sylabus

Varianta I. speciálně pedagogické téma zprostředkované internetem ("Příprava na inklusi" - výuka v kombinované formě e-learnigové+ prezenční)

Obsah kurzu:

S použitím e-learningového kurzu "ODL:Inclusive", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů:

- obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání, principy inkluse

- nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti

- výklad teoretických východisek inkluse (- výměnné vztahy jedince a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, - životní podmínky a osobní historie, - vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy, disociace psychiky)

- deficitní a kompetenční pojetí handicapu, cesta od vnějšího k vnitřnímu pozorovateli

- životní podmínky a biografie, logika vývoje jedince

- DCSCAT - substituční kooperativní akční terapie zaměřená na dialog, ukázky

Diskuse studentů s odborníky z praxe.

Varianta II.: Zpracování spec. pedagogického tématu ze zdrojů a/nebo formou inetu.

Cíl kurzu: Zvládnutí techniky práce s Internetem, vytvoření práce na speciálně pedagogické téma s použitím zdrojů Internetu a (nebo) ve formě pro Internet.

Využívání získaných komunikačních dovedností při navrhování a realizaci témat předpokládajících práci v lokálních nebo vzdálených sítích. Seznámení s e-learningem.

Obsah kurzu: Fenomén Internetu - technické a softwarové zázemí, Úvod: historie, druhy sítí, - vztahy mezi nimi, - druhy služeb v sítích. Internet jako zdroj informací . Co je to WWW; ukázky prací studentů. Elektronická pošta a poštovní služby, zásady pro e-mailovou korespondenci, nastavení e-mail klienta (Outlook Express) pro čtení pošty prostřednictvím POP3

Vyhledávání informací a možnosti jejich využití.

Techniky práce: - detailní seznámení s prohlížeči ("historie", "záložky-oblíbené" a práce s nimi vč. jejich přenášení a využití na různých počítačích, ukládání dat z www stránek v různých formátech),

-kompilace dat z různých zdrojů do jednoho dokumentu,,-pravidla citování z elektronických zdrojů, -hledací servery a pravidla pro vyhledávání, -databáze odborných publikací a hledání v nich, -užívání služeb knihoven prostřednictvím Inetu;

Autorská práva a povinnosti, organizační zázemí.

Jak se dělají www stránky. Zásady pro tvorbu bezbariérových www stránek.

Anotace

Var. I. Speciálně pedagogické téma zprostředkované internetem ("Příprava na inklusi" - kombinovaná forma e-learnigová+ prezenční)

Cíl kurzu: porozumět problému inkluse a inklusivního vzdělávání; porozumět psychickým mechanismům hendikepu; změnit postoj účastníka vzdělávacího procesu aby na své pozici chtěl a dokázal přispět k zvládnutí inkluse a k rozvoji každého dítěte.

Var. II Technické a softwarové zázemí. Internet jako zdroj informací a služeb, autorská práva pro internetové zdroje. Vyhledávání a využití internetových zdrojů pro práci spec. pedagoga (dotazy, databáze vědeckých článků). Vytváření web stránek, též z hlediska osob se zvláštními potřebami, Vytvoření sady www stránek na spec. pedagogické téma.