Posluchači se seznámí s provozem poradny, s regionem, kde poradna působí, s objednavateli služeb, klientelou. Účastní se všech aktivit, které konkrétní poradny nabízejí pro žáka, rodinu a školu:
A) diagnostika (psychologická, speciálně pedagogická),
B) intervence (konzultace s klientem, rodiči, učiteli),
C) pedagogická a psychologická terapie (stimulační programy, náprava specifických poruch učení a chování, individuální i skupinové formy psychoterapie - např. relaxace, hypnóza, terapie hrou, muzikoterapie, arteterapie, rodinná terapie aj.), D) metodické vedení učitelů (MtŠ, specializovaných tříd, výchovných poradců)
E) osvětová činnost (přednášky pro rodiče, žáky, veřejnost).
Pro udělení zápočtu je nutné: hodnocení studenta školitelem v PPP, deník z praxe, kazuistika.
Practice in Pedagogical-Psychological Counselling Centres
Two weeks practice in pedagogical-psychological counselling centres, diagnostic and intervention methods and procedures application. Typical counselling centres activities (for children and their parents), specific client´s problems.
A) psychological and pedagogical diagnostic,
B) intervention (consultation with client´s parents, teachers etc..),
C) psychological and pedagogical therapy (programs helping stimulate child´s development, learning disabilities therapy, therapy of ADD/ADHD sy, individual and group therapy, play therapy, family therapy, etc.),
D) methodical leadership of teachers,
E) lectures for parents, tearchers and pupils.