* Cíl kursu: Pozornost bude věnována charakteristikám vrstevnické skupiny školní třídy. Cílem je vybavit studenty znalostmi a dovednostmi, které jim umožní využívat skupinové dynamiky ve prospěch jednotlivých žáků i skupiny jako celku ve své budoucí praxi. * Obsah kursu:
1. Definice a třídění skupin. Malá sociální skupina. Utváření skupin.
2. Vývoj školní třídy jako sociální skupiny, ovlivňující faktory.
3. Skupinová struktura a dynamika. Role a pozice ve skupině.
4. Diagnostické metody. Diagnostika skupiny.
5. Diagnostika sociálního klimatu.
6. Interpretace diagnostických dat.
7.Možnosti intervence ve skupině.
Školní třída jako sociální skupina
Jedná se o prohloubení znalostí v jedné oblasti sociální psychologie. Pozornost je věnována především charakteristikám vrstevnické skupiny školní třídy. Cílem je vybavit studenty znalostmi a dovednostmi, které jim umožní využívat skupinové dynamiky ve prospěch jednotlivých žáků i skupiny jako celku ve své budoucí poradenské praxi. S diagnostickým využitím sociometrických metod se studenti prakticky seznámí formou provedení a analýzy vlastního sociometrického šetření ve školní třídě. Součástí práce s výsledky šetření je i úvaha o možném využití zjištěných dat pro poradenskou intervenci ve skupině.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.