* Cíl kurzu: 1. Problematika specifických poruch učení 2. Specializované třídy - pokyny a vyhlášky vztahující se k problematice těchto tříd, rozdíl mezi specializovanou a vyrovnávací třídou, způsob práce učitele s dítětem v této třídě s ohledem na volbu metod hodnocení a tolerance
* Obsah kurzu:
Historie SPU, vývoj poznání, výzkumy, neuropsychologie ve světě a u nás. Etiologie, klasifikace. Klinický popis jednotlivých poruch. Diagnostika SPU z pohledu speciálního pedagoga v PPP a z pohledu učitele - percepčně kognitivní funkce, motorické funkce, didaktické testy a zkoušky. Reedukace dyslexie, metody a formy práce, techniky nápravy, pomůcky a publikace vhodné při práci s dětmi s SPU. Reedukace dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie. Metody výuky počátečního čtení a psaní, počítání. Specifika reedukace SPU na 1. a 2. stupni ZŠ. Přehled právních předpisů k problematice SPU. Spolupráce s rodiči. Poradenství.
The problems of the learning disability, Manifestations and etiology, pedagogical work with dislectic children;