Prevence, diagnostika, intervence a terapie v psychologickém poradenství, specifika v předškolním věku.
Praxe klinických a poradenských psychologických zařízení, které se na psychoterapii a intervenci u dětí předškolního věku podílejí.
Principy psychoterapie a konkrétní psychoterapeutické techniky v dětském věku.
Metody pedagogické terapie v předškolním věku, metodické materiály pro rodiče předškoláků a učitelky MtŠ.
Principy pedagogické a psychologické intervence a terapie se budou vztahovat k nejčastějším problémům v předškolním věku:
- ve vztahu k předškolákovi (nerovnoměrný psychický vývoj, motoriky a grafomotoriky, laterality, řeči, vnímání, myšlení a inteligence, pozornosti a dalších psychických funkcí, neurotické projevy v předškol-ním věku, školní nezralost),
- ve vztahu k rodině (problémové rodiny, rivalita mezi sourozenci aj.)
- ve vztahu k předškolnímu zařízení (adaptační problémy v MtŠ, vztahy mezi dětmi aj.)
Cílem kurzu je získání informací o možnostech pedagogicko-psychologické intervence v předškolním věku u dětí s nerovnoměrným psychickým vývojem (rozvoj motoriky a grafomotoriky, lateralizace, řeči, vnímání, myšlení a dalších psychických funkcí), s adaptačními problémy v MtŠ, s neurotickými projevy, u školsky nezralých dětí. Studenti budou seznámeni s činnostmi pedagogicko-psychologických poraden, které se na intervenci podílejí, s obecnými metodami i konkrétními metodikami rozvoje, které jsou u nás uplatňovány.