Obsah:
-diskuze o alternativních a inovativních mateřských školách (hledání vztahu teorie a pedagogické praxe)
-restrukturalizace závažných problémů (využití pedagogického portfolia), jejich pojmenování, pochopení podstaty problému a souvislostí, návrhy možných řešení
-reflexe hospitačních praxí
-sebereflexe a postupné vytváření individuálního vnitřního modelu žádoucích pedagogických dovedností (např. vytvořit si sebehodnotící arch)
-konkrétní individuální a skupinové úkoly (např. navrhnout schéma rozhovoru s rodiči, proč se rozhodli umístit jejich dítě do této alternativní mateřské školy, prostudovat alternatviní či inovativní školní program a vypracovat přípravu na mikrovýstup nebo projekt, vytvořit si pozorovací a hodnotící arch pro praxi v alternativní mateřské škole atd.)
-aplikace teoretických znalostí (studium odborné literatury) do pedagogické praxe (přípravy, hledání různých variant, inovativních přístupů atd.)
The goals of this seminar are to:
Apply theoretical knowledge about alternative trends in the preschool education into the pedagogical practice
Discuss professionally about the alternative and modern programmes of preschool education on the basis of the present theoretical knowledge
The contents of the seminar are:
A professional discussion
The analysis of the school documentation, pedagogical situations, and the solution of pedagogical situations
The preparation for direct work with children
To search new inspirations for future pedagogical work, students? reflections, a self-reflection, etc.