Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele MŠ. Tělesná kultura jako sociokulturní jev, místo v kulturním vývoji lidstva a měnící se role v různých společensko-historických podmínkách.
Vývoj vybraných didaktických systémů TV ve starověku, středověku a novověku. Místo pohybu v životě jedince i společnosti.
Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. Ontogeneze motoriky v předškolním a mladším školním věku.
Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost.
Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schopnosti a dovednosti a jejich testování.
Tělesná výchova, sport a pohybová rekreace a jejich funkce. Pohybová rekreace dětí.
Z ápočtové požadavky - volba a zpracování problému z oblasti tělesné kultury dle vlastní schválené volby, s vazbou na příslušný věkový stupeň, test ze znalosti základních pojmů a jejich souvislostí.
Filozofická, antropologická a sociologická východiska. Místo tělesné kultury v životě jedince i společnosti v dějinách i v současnosti.
Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. Pohybové schopnosti, jejich rozvoj a diagnostika.
Tělesná výchova její funkce, cíle a systém. Sport a sportovní trénink.
Pohybová rekreace, pohybové režimy. Zdravotní a didaktické aspekty pohybových aktivit.
Vše v aplikaci na specifika studia