* Klíčová slova: estetická interakce, umělecké dílo, vizuální komunikace, prostředky, informace, interpretace.
* Teorie:
Dimenze estetických interakcí, jejich zvláštnosti. Výtvarné a didaktické prostředky. Předpoklady vnímání uměleckého díla ve vzdělávacích kontextech.
Praxe:
* Osvojování prostředků výtvarného vyjádření. Poznávání jejich funkcí při setkávání s výtvarným uměleckým dílem v mateřské škole. Ověřování v praktických činnostech.
I. Dětský výtvarný projev jako specifický fenomén ontogeneze: Stádia, charakteristické rysy, individuální rozdíly a typologické inklinace v dětském výtvarném projevu.
II. Dimenze estetických interakcí, jejich zvláštnosti a prostředky:Výtvarná výchova jako tvořivě výrazová disciplína na primárním stupni vzdělávání. Předpoklady a fáze výtvarného vnímání a výtvarné tvorby. Umělecké dílo jako znakový systém a objekt vnímání ve vzdělávacích kontextech.