Cíl výuky: Systematické seznámení s vyjadřovacími a výrazovými prostředky modelování.
* Klíčová slova:
Vlastnosti hlíny - stopy ruky, nástroje, materiálu - otisk - plastická textura - výtvarný rytmus.
Organický a geometrický tvar - plocha, prostor - kvalita povrchu - význam objemu - detail.
Prostorová kompozice - členitost - dutina - vícepohledovost - kontrast, harmonie - relief.
Hmatový prožitek - gesto ruky a paže - sochařský rukopis.
* Požadavky k zápočtu:
Ročníková práce (konzultace nad rozpracovanou plastikou): Tvář jako výtvarná parafráze, ověření skulptivního postupu z porobetonové tvárnice; volba pojetí závislá na přístupu studenta.
Soubor plošných variací plastických úloh v technikách kresby, malby a grafiky, dále v libovolných nezvyklých materiálech a kombinovaných technikách. Každý úkol plastický a jemu přiměřený úkol plošný doprovází písemná reflexe změn během poznávacího procesu.
Deník, v němž studenti hledají vazbu mezi jednotlivými úkoly a současným výtvarným uměním.
Projekt výuky na osm týdnů pro všechny věkové skupiny žáků (jedna až dvě konzultace podle kvality přípravy.
* Požadavky ke zkoušce: 0
Vztah hmatového a vizuálního prožitku, sochařské záznamy reality i představ. Základní pojmy výtvarného jazyka s důrazem na vlastnosti plochy, na plasticitu a na prostorové vztahy.
Aplikace sochařských poznatků do plošné tvorby ve vazbě na umění 20. století.