Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactis of Art Education II

Class at Faculty of Education |
O09321024

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Teorie:

- Způsoby výtvarného vzdělávání - struktura studia ZUŠ: ZUŠ, stupně vzdělání, obsah pojmu výtvarná výchova, nadání a jeho rysy

- Organizace výuky - přijímací zkoušky, složení tříd, stavba vyučovací jednotky, hodnocení a archivování prací, soutěže a přehlídky, další odborná práce učitele

- Konstruktivní metody vyučování a výtvarná výchova - moderní škola C. Freineta, souvislosti konstruktivního myšlení a výtvarné výchovy, praktické uplatnění teorie

- Námět, výtvarný problém a výtvarná technika - jejich strukturace, vzájemné souvislosti, dominance jednotlivých okruhů, ukázky z praxe

- Dynamicky pojaté téma v problémovém vyučování - nově pojatý námět, řetězení úloh, výtvarně projektová metoda, ukázky výtvarných řad

- Výtvarné řady - řady výtvarných prací, druhy výtvarných řad, příprava výtvarné řady,

- Výtvarné projekty - stavba výtvarného projektu, příprava projektu, metodické poznámky, srovnání řad a projektů

- Polemika nad projektovou metodou - úvahy nad spornými otázkami, srovnání několika projektů o stromech

- Učební osnovy, tematické plány, proudy ve výtvarné výchově

* Praxe:

- Seznamování se základním obrazovým materiálem.

- Soubor výtvarných řad různých typů.

* Požadavky k zápočtu:

- Orientace v problematice, schopnost vyhledávat souvislosti.

- Soubor výtvarných řad

- Odpovídající prezence s možností dvou absencí.

* Požadavky ke zkoušce: 0

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cíl výuky:

Systematické seznámení s chodem školy, strukturace výuky.

Klíčová slova:

Výtvarné nadání, struktura ZUŠ, problémové vyučování, projektová výuka, učební plány, modelové výukové programy.