* Teorie:
- Způsoby výtvarného vzdělávání - struktura studia ZUŠ: ZUŠ, stupně vzdělání, obsah pojmu výtvarná výchova, nadání a jeho rysy
- Organizace výuky - přijímací zkoušky, složení tříd, stavba vyučovací jednotky, hodnocení a archivování prací, soutěže a přehlídky, další odborná práce učitele
- Konstruktivní metody vyučování a výtvarná výchova - moderní škola C. Freineta, souvislosti konstruktivního myšlení a výtvarné výchovy, praktické uplatnění teorie
- Námět, výtvarný problém a výtvarná technika - jejich strukturace, vzájemné souvislosti, dominance jednotlivých okruhů, ukázky z praxe
- Dynamicky pojaté téma v problémovém vyučování - nově pojatý námět, řetězení úloh, výtvarně projektová metoda, ukázky výtvarných řad
- Výtvarné řady - řady výtvarných prací, druhy výtvarných řad, příprava výtvarné řady,
- Výtvarné projekty - stavba výtvarného projektu, příprava projektu, metodické poznámky, srovnání řad a projektů
- Polemika nad projektovou metodou - úvahy nad spornými otázkami, srovnání několika projektů o stromech
- Učební osnovy, tematické plány, proudy ve výtvarné výchově
* Praxe:
- Seznamování se základním obrazovým materiálem.
- Soubor výtvarných řad různých typů.
* Požadavky k zápočtu:
- Orientace v problematice, schopnost vyhledávat souvislosti.
- Soubor výtvarných řad
- Odpovídající prezence s možností dvou absencí.
* Požadavky ke zkoušce: 0
Cíl výuky:
Systematické seznámení s chodem školy, strukturace výuky.
Klíčová slova:
Výtvarné nadání, struktura ZUŠ, problémové vyučování, projektová v ýuka, učební plány, modelové výukové programy.