Cíl výuky: Adekvátně zkušenostem a zájmu rozvinout praktickou a teoretickou výbavu studentů v disciplině, v souvislostech využitelnosti discipliny ve školní praxi;
* Obsah:
Klíčová slova: vlastní graf. cyklus - projekt - souvislosti tvorby - školní aplikace
Teorie: Grafika ve škole; studium grafiky ve vztahu forem a obsahů (včetně literárních předloh a ilustrací) a časově podmiňovaným stylovým a formálním proměnám;
Praxe: Semestrálním tématem je uzavřený a obhajitelný grafický cyklus, čerpající inspiraci z témat podle výběru studentů, včetně literárních témat + didaktický projekt interpretující zkušenosti s grafikou ve výtvarné výchově na školách;
* Požadavky k zápočtu: Cykly budou ve společném zápočtovém termínu ohajovány na veřejné přehlídce; strojopisná obhajoba bude mít charakter studie (min.1 str. strojopisu, PC); součástí požadavků je ročníkový projekt využití grafiky pro školní praxi ve školách 2., 3. stupně ZŠ, nebo ZUŠ.
Požadavky ke zkoušce: Adekvatní znalosti zásadních etap vývoje grafiky a vlivných autorit oboru; Schopnost tvořivé aplikace zkušeností z výtvarné praxe do učitelských projektů a metodických řad;
Odborná literatura:
ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově. Praha Sarah, 1995. Bez ISBN
ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8
KOL. AUT. Slovník světové kresby a grafiky. Praha: ODEON 1997. ISBN 80-207-0550-3
Česká grafika, půl století proměn moderní grafické tvorby (katalog). Praha: Hollar 2002 ISBN 80-902-405/2/4
GRAPHEION ( Mezinárodní revue o grafice ). Praha: Středoevropská galerie a nakladatelství
Produkce nakladatelství AULOS Zdeňka Křenka, Michalská ul., St.Město
Autorské cykly grafických listů. Autorské ambaláže. Experiment a tradiční grafické materiály v obsahových souvislostech.
Grafika a škola.
Authorial sets of prints. Authorial emballages. Experiment and traditional printmaking materials in their content connections.
Printmaking and school.