Objektové programovaní
· koncept OOP
· třída
· objekt
· zprávy
TŘÍDY A ObjektovY
· deklarace třídy
· datové složky
· metody
· třída a instance třídy
· konstruktor a implicitní konstruktor
· proměnná instance this
· přetěžování konstruktoru
· proměnné třídy a statické metody
· zánik objektu a uvolnění paměti
METODY
· deklarace metody, parametry, návratový typ
· přetěžování metod
· platnost proměnných
POLE
· deklarace pole, délka pole a přístup k prvkům
· vícerozměrná pole
PRÁCE S ŘETĚZCI
· řetězec - deklarace a inicializace
· porovnávání řetězců
· hledání znaku a subřetězce
· nahrazování částí řetězce, spojování řetězců
· konverze mezi základními datovými typy a řetězci
TŘÍDY A DĚDIČNOST
· přístupová práva a modifikátory deklarace třídy
· metody a autorizovaný přístup k datům
· předávání polí a objektů metodám
· základy dědičnosti
· dědičnost a konstruktory
· přístupová práva a dědičnost
· finální a abstraktní metody výjimky
· výjimky - princip funkce
· vyvolání, zachycení a ošetření výjimky
· standardní výjimky
VYTVÁŘENÍ GUI APLIKACÍ
· pojem formulář, vlastnosti, metody
· základní komponenty a princip přidávání na formulář
· události formuláře a komponent
Cílem předmětu Vývoj aplikací v objektovém prostředí je rozvinutí praktických dovedností v programování s důrazem na základy programování objektového a programování v prostředí OS Windows a poskytnutí odpovídajících teoretických poznatků. Posláním předmětu je seznámení studentů s objektovým přístupem k algoritmizaci a programování prostřednictvím jazyka Java a jeho specifiky v kontrastu k procedurálnímu, resp. funkcionálnímu přístupu.
Hlavním posláním předmětu je vybavit studentu poznatky z teorie OOP a její reflexí v algoritmizaci. V oblasti praktické je cílem zvládnutí vlastního programování a realizace projektů v objektových vývojových nástrojích.