Charles Explorer logo
🇨🇿

Objektové programování A

Předmět na Pedagogická fakulta |
OB1319306

Sylabus

Objektové programovaní

·        koncept OOP

·        třída

·        objekt

·        zprávy

TŘÍDY A ObjektovY

·        deklarace třídy

·        datové složky

·        metody

·        třída a instance třídy

·        konstruktor a implicitní konstruktor

·        proměnná instance this

·        přetěžování konstruktoru

·        proměnné třídy a statické metody

·        zánik objektu a uvolnění paměti

METODY

·        deklarace metody, parametry, návratový typ

·        přetěžování metod

·        platnost proměnných

POLE

·        deklarace pole, délka pole a přístup k prvkům

·        vícerozměrná pole

PRÁCE S ŘETĚZCI

·        řetězec - deklarace a inicializace

·        porovnávání řetězců

·        hledání znaku a subřetězce

·        nahrazování částí řetězce, spojování řetězců

·        konverze mezi základními datovými typy a řetězci

TŘÍDY A DĚDIČNOST

·        přístupová práva a modifikátory deklarace třídy

·        metody a autorizovaný přístup k datům

·        předávání polí a objektů metodám

·        základy dědičnosti

·        dědičnost a konstruktory

·        přístupová práva a dědičnost

·        finální a abstraktní metody výjimky

·        výjimky - princip funkce

·        vyvolání, zachycení a ošetření výjimky

·        standardní výjimky

VYTVÁŘENÍ GUI APLIKACÍ

·        pojem formulář, vlastnosti, metody

·        základní komponenty a princip přidávání na formulář

·        události formuláře a komponent  

Anotace

Cílem předmětu Vývoj aplikací v objektovém prostředí je rozvinutí praktických dovedností v programování s důrazem na základy programování objektového a programování v prostředí OS Windows a poskytnutí odpovídajících teoretických poznatků. Posláním předmětu je seznámení studentů s objektovým přístupem k algoritmizaci a programování prostřednictvím jazyka Java a jeho specifiky v kontrastu k procedurálnímu, resp. funkcionálnímu přístupu.

Hlavním posláním předmětu je vybavit studentu poznatky z teorie OOP a její reflexí v algoritmizaci. V oblasti praktické je cílem zvládnutí vlastního programování a realizace projektů v objektových vývojových nástrojích.