Témata studijního předmětu
Praktikum z grafického software - design
POKROČILÁ PRÁCE VE VEKTOROVÉM GRAFICKÉM EDITORU
• Příprava podkladů pro projekty ve 2D vektorovém editoru
• Aplikace podkladů 2D grafiky pro projekty ve 3D grafice
PROGRAMOVÁNÍ 3D APLIKACÍ OPENGL
• 2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D
• práce se scénou
• pohyb
• animace 3D GRAFICKÉ EDITORY
• Možnosti 3D modelováni,
• Představení software a klasifikace 3D editorů
• Modelovací techniky
CINEMA 4D
• Úvod - orientace v 3D prostoru (otočeni, přiblížení, pohledy, ortogonálni, perspektivní zobrazeni), transformace, grafická primitiva, rendering
• Základy modelování - boolean, loft, extrude, polygon mesh modeling
• Textury - materiály, bitmapové textury, tvorba textury, pokročilé materiály
• Osvětlení - typy světel, barevné filtry, stíny, světelné atributy materiálu
• Rendering - pokročilé nastaveni renderingu, pluginy, síťový rendering
• Kamera - typy kamer, pohyb kamery, parametry kamery
• Animace - klíčové snímky, animace po křivce
• Pokročilé modelovací metody - částicové systémy, atmosférické efekty
Příprava a realizace tematických projektů pro jednotlivce a skupiny s aplikací jednotlivých metod a postupů.
Cílem předmětu je osvojení příslušných dalších poznatků a především pak zásadní rozvinutí praktických kompetencí studentů pro tvůrčí práci v oblasti počítačové grafiky, včetně hlubšího ovládnutí vybraných programových nástrojů, koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby aplikací, organizace práce s grafickými daty a možností zpracování těchto dat ve vyšších celcích - projektech. Předmět se orientuje na poznání nejen elementárních vlastností vybraných grafických editorů, včetně 3D editorů, DTP systémů a dalších tvůrčích prostředí pro práci s grafickými daty, poznání jejich možností z hlediska tvůrčí práce, charakteristik základních tvůrčích pravidel a postupů a jejich ovládnutí v rámci vlastní tvorby grafických aplikací...