Charles Explorer logo
🇬🇧

Digital sound processing

Class at Faculty of Education |
OB1319402

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Elementární POJMY a vlastnosti

·        Fyzikální vlastnosti zvuku (vznik zvuku, vlnění, intenzita, výkon …)

·        Hudební vlastnosti zvuku (tón, kmitočtové vlastnosti, harmonické signály …)

·        Vnímání zvuku člověkem (sluch, subjektivní vjem, působení zvuku …)

·        Grafická znázornění kmitočtových a prostorových charakteristik

Elektrické zpracování zvukového signálu

·        Přenosy, dvojbrany, útlum, filtry

·        A/D a D/A převodníky, operační zesilovače

·        Zesilovače, korekční a výkonové zesilovače, integrované obvody

Zvuková a hudební data

·        Zvuk a zvukové formáty

·        Signály a průběhy

·        Měření zvuku

Technická zařízení a prvky, vlastnosti a použití

·        Zvuková linka, propojování zařízení, vlastnosti komerčních zařízení

·        Vstupní - mikrofony, diktafony, gramofony, další přenosná zařízení

·        Zařízení zpracovávající signál - zesilovače, zvukové karty, mixážní zařízení, zvukové procesory, sekvencery

·        Výstupní - reproduktory, sluchátka

·        Poslechové prostředí

Zvukové editory

·       zvukové editory a jejich užití

·       práce s editorem AUDACITY - střih zvuku, zvukové efekty

Aplikace související se zpracováním zvuku a hudby

·        Programy pro nahrávání, přehrání, vizualizaci

·        Zvukové a hudební aplikace (MIDI, ladička, metronom, notátor, zvukový generátor, sekvencer …)

·        Specifika OS a jejich aplikací

·        Zdroje zvukových a hudebních signálů, teoretických informací a metodických námětů

PRAKTICKÉ ČINNOSTI A VYUŽITÍ VE VZDĚLÁVáNÍ

·        Typické postupy při nahrávání, přehrávání, úpravě zvuku

·        Zvuk a hudba ve vzdělávání, příklady metod a aplikací

Annotation

The aim of the course Digital sound processing is to equip students with theoretical knowledge and practical experience in the field of the audio signal processing, with programs and devices which process sound, with software applications and possibilities of application in the educational sphere. Course content draws primarily on the knowledge of mathematics and electricity and is one of the bases for Multimedia and Hypermedia applications and multimedia systems.

In addition to theoretical topics course consists also of an exercise in which students solve tasks from the area.