Multimediální a hypermediální aplikace
\r\nMultimédia a Hypermédia
\r\nObraz a video
Architektura aplikací
\r\nZpracování multimediálního obsahu
\r\nSpecifické aplikace multimédií a hypermédií
\r\nTémata studijního předmětu Multimediální a hypermediální aplikace
Multimédia a Hypermédia
Základní pojmy a principy
Programové vybavení pro tvorbu multimediálních a hypermediálních aplikací (MHA)
Technické vybavení
Obraz a video
Základní pojmy, charakteristiky a principy
TV standardy a normy, prokládání obrazu
Komprese videa, kodeky, multimediální kontejnery
Formáty a frameworky v souvislosti s aplikačním využitím
Architektura aplikací
Specifika sktruktury hypermediálních aplikací oproti běžným webovým aplikacím
Zásady při návrhu a scénáři MHA
Jednotlivé multimediální složky a jejich funkce v MHA
Zpracování multimediálního obsahu
Analogové a digitální zdroje signálu
Digitalizace signálu
Základní pojmy a principy střihu videa
Střih videa, videoefekty, titulky, dabing - programové vybavení
Export videa pro různé využití - formáty
Specifické aplikace multimédií a hypermédií
Rozšířená a virtuální realita
Stereoskopie, 3D, VRLM
Autorské multimediální nástroje (např. Flash)
Hardwarové vybavení - snímací a zobrazovací technologie
Programové vybavení - SDK, frameworky aj.
Posláním studijního předmětu Multimediální a hypermediální aplikace je poskytnout studentům v návaznosti na základní předmět Multimediální systémy možnost prohloubit vědomosti a dovednosti z oblasti multimédií, resp. hypermédií orientovaných na specifické technické a programové vybavení. Důraz bude kladen zejména na vývoj a využití příslušných aplikací založených na principu hypermédií, a to z pohledu zdůrazňujícího technické, technologické, praktické a provozní aspekty problematiky.