Témata, pojmy, problémy
1. Estetická zkušenost
2. Literární život
3. Literární slovesnost
3.1 Literatura umělecká a populární
3.2 Národní literatura
3.3 Světová literatura
4. Jazyk/ Literární kód
5. Literární fikce
5.1 Perspektiva
6. Intertextovost
7. Funkce literatury
8. Autor
8.1 Tvorba očima psychologie a sociologie
9. Čtenář
10. Literární dílo
10.1 Titul
11. Jazykové prostředky
11.1 Druhy řeči
12. Básnický obraz/ Metafora
12.1 Obrazné konstrukce
13. Verš a rytmus
13.1 Rým a strofa
13.2 Volný verš
14. Kompozice
15. Téma a motiv
16. Příběh
16.1 Vyprávění
17. Postava
18. Prostor
19. Druhy a žánry
20. Epika
21. Lyrika
22. Drama
23. Poezie versus próza
24. Folklorní slovesnost
25. Literatura pro děti a mládež
26. Faktografická literatura
27. Literární fantastika
28. Literární komika
29. Hodnocení a hodnota
30. Smysl a interpretace Základní příručky Peterka J. Teorie literatury pro učitele,
2007. Tam uvedena literatura doplňující a rozšiřující. Kubíček T., Vypravěč, 2007 Mocná D., Peterka J. a kol. Encyklopedie literárních žánrů, 2004
The aim of the two-semester course is to create a theoretical basis (terminology, poetics) for the systematic learning of specific qualities of literary literature in a wide range of its modalities (prose, poetry, drama; literature of literature and literature; children and youth) and for meaningful communication about literary texts.
Seminars are interactive, stimulate critical thinking, and involve students actively. In particular, the ability to apply a general knowledge to a particular material is sensitive and thoughtful. The prerequisite for the exam is credit from the seminar in winter and summer semester.