Charles Explorer logo
🇨🇿

Orientační praxe pro studenty dějepisu

Předmět na Pedagogická fakulta |
OB2305001

Sylabus

Úvod do předmět – cíl semináře a forma výuky

Návštěva ZŠ – organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Návštěva nižšího stupně víceletého gymn. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Návštěva vyššího stupně víceletého gymn. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Návštěva čtyřletého gymn. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Návštěva SOŠ. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Hodnotící seminář náslechů – zpětná vazba

Návštěva Jedličkova ústavu - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Návštěva školy se specifickými formami výuky. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Hodnotící seminář náslechů – zpětná vazba,

Seminář o využití paměťových institucí v mimotřídní výuce dějepisu

Návštěva muzea s programem pro školy

Hodnotící seminář průběhu orientační praxe

Anotace

V průběhu semestru studenti navštíví vybrané školy, instituce a zařízení pracující s dětmi a mládeží.Formou společných exkurzí se seznamují s reálnými podmínkami, výukou dějepisu, tvorbou projektů, propojeností a spoluprací vybraných zařízení - základní škola, různé typy středních škol, specializovaná pracoviště pro žáky se speciálními potřebami, instituce zabývající se muzejní pedagogikou atd. S podrobnostmi o průběhu praxe a s konkrétními metodickými pokyny budou posluchači seznámeni garantem praxí před jejich zahájením.