Charles Explorer logo
🇬🇧

French language practice V

Class at Faculty of Education |
OB2306018

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Dále prohlubovat jazykové kompetence získané během předchozích kurzů (Analýza I-IV) - rozvíjet komunikativní dovednosti a jazykové kompetence na úroveň B2 dle SERRJ.

Je položen důraz na pohotovost a orientaci ve francouzsky mluvícím prostředí, tedy i na porozumění francouzskému mluvenému i psanému projevu. Dbát na správnou výslovnost jak na úrovni segmentální, tak suprasegmentální. Pokračovat v nácviku diktátu, jakožto několikavrstevné dovednosti, která v sobě zahrnuje porozumění francouzskému mluvenému slovu a zároveň schopnost jeho správné granmatické a pracopisné transkripce. Rozšiřovat francouzskou slovní zásobu s důrazem na pochopení významové polysémie, rozlišení jazykových úrovní a různých typů písemných i ústních projevů. Posílit schopnost vyjádřit myšlenky v plynulé francouzštině bez kontaminace českým způsobem vyjadřování.

Annotation

The aim of the language seminar is to practice and develop communicative skills of students in French. Deepen a work with different types of texts, to focus on their understanding and subsequent reproduction. Extend conversational topics and knowledge of French civilization; Work with audio and video recordings for practicing listening and understanding the spoken word; Practice an oral and written speech, translation, resume, exposé, dictate. Consolidate selected problematic grammatical phenomena in the context of discourse. Individual performance of a student by short exposé several times a semester.

Teaching and working in the seminar will be based on the French method ALTER EGO 5 including work with Cahier d'activités. Students will work with both textbooks in printed form.