Charles Explorer logo
🇨🇿

Analýza FJ V

Předmět na Pedagogická fakulta |
OB2306018

Sylabus

Dále prohlubovat jazykové kompetence získané během předchozích kurzů (Analýza I-IV) - rozvíjet komunikativní dovednosti a jazykové kompetence na úroveň B2 dle SERRJ.

Je položen důraz na pohotovost a orientaci ve francouzsky mluvícím prostředí, tedy i na porozumění francouzskému mluvenému i psanému projevu. Dbát na správnou výslovnost jak na úrovni segmentální, tak suprasegmentální. Pokračovat v nácviku diktátu, jakožto několikavrstevné dovednosti, která v sobě zahrnuje porozumění francouzskému mluvenému slovu a zároveň schopnost jeho správné granmatické a pracopisné transkripce. Rozšiřovat francouzskou slovní zásobu s důrazem na pochopení významové polysémie, rozlišení jazykových úrovní a různých typů písemných i ústních projevů. Posílit schopnost vyjádřit myšlenky v plynulé francouzštině bez kontaminace českým způsobem vyjadřování.

Anotace

Cílem jazykového semináře je procvičovat a rozvíjet komunikativní dovednosti studentů ve francouzštině. Prohloubit práci s různými typy textů, zaměřit se na jejich zevrubné pochopení a následnou reprodukci; rozšířit konverzační okruhy a znalost francouzských reálií; pracovat s audio a video nahrávkami pro nácvik poslechu a porozumění mluvenému slovu; procvičovat samostatný ústní a písemný projev, překlad, resumé, exposé, diktát. Upevňovat vybrané problémové gramatické jevy v kontextu diskurzu. Samostatné vystoupení studenta formou krátkého exposé několikrát za semestr.

Výuka a práce v semináři se bude opírat o francouzskou metodu ALTER EGO 5 včetně práce s Cahier d´activités, kde je procvičována gramatika v praxi. Studenti budou pracovat s oběma učebnicemi v tištěné podobě, je proto nutné, aby měli učebnici při výuce k dispozici.