problematika výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech v kurikulu české školy základní pojmy, společné hodnoty a principy vzdělávací politiky v EU vývoj, principy a cíle vzdělávací politiky v kontextu procesu evropské integrace aktuální trendy a změny v evropských vzdělávacích systémech společné vzdělávací programy EU a jejich specifika v českém vzdělávacím prostředí databáze evropských vzdělávacích programů, příležitosti pro studenty učitelství a učitele projektování výukové aktivity s tematikou výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Předmět je úvodem do evropských studií vzdělávání. Cílem je seznámit s vývojem, principy a cíli vzdělávací politiky v kontextu procesu evropské integrace, přispět k pochopení změn a trendů ve vzdělávacích systémech a poskytovat orientaci v evropském vzdělávacím prostoru.
Obsah kurzu zahrnuje seznámení s historií evropské integrace, fungování evropských institucí a strukturálních fondů. Objasňuje základní pojmy, společné hodnoty a principy, na nichž je založena vzdělávací politika v Evropské unii.
Soustřeďuje se zejména na Lisabonskou strategii, Bolognský proces a společné vzdělávací programy EU, objasňuje jejich specifika v českém vzdělávacím prostředí. Výstupem předmětu je seminární práce, která ověřuje schopnosti vytvořit a prezentovat návrh dílčího, evropsky orientovaného, vzdělávacího projektu.