Základní pojmy sociální a pedagogické komunikace.
Sociální percepce.
Nonverbální komunikace: mimika, gestika, proxemika, posturologie, haptika v pedagogické praxi.
Základy rétoriky pro učitele, dialog, dialogické formy.
Rétorika: samostatný řečnický projev.
Techniky jednání.
Předmět sociální a pedagogická komunikace vede praktickou formou výuky s přiměřenou mírou teoretického výkladu, k představě o metodách a technikách zejména pedagogické komunikace. Student si sám na sobě vyzkouší, k jakým chybám dochází při vnímání žáka učitelem, vyzkouší si, jak kontrolovat své nonverbální chování, jak číst nonverbální chování z reakcí žáků, jak pracovat se svým hlasem před žáky během výuky, jak si sestavit proslov na různá témata, jak organizovat a účastnit se různých forem dialogu, jak by pomocí vědomého využití technik sociální komunikace mohl žáka motivovat, udržet jeho pozornost a vést ho k efektivnímu učení se.