Kulturně-historické souvislosti ruské literatury 2. poloviny 19. století, rusk á literatura 2. poloviny 19. století v kontextu literatury evropské.
Kritický realismus v ruské literatuře – zdroje, typologické znaky, žánry, představitelé.
Vývoj ruského dramatu ve 2. pol. 19. století. A. N. Ostrovskij.
Ruská poezie 2. poloviny 19. století. N. A. Někrasov, A. A. Fet, F. I. Ťutčev, A. K. Tolstoj.
I. A. Gončarov. Oblomov
I. S. Turgeněv – básnická, prozaická a dramatická tvorba, básně v próze.
F. M. Dostojevskij a jeho význam pro ruskou, českou a světovou literaturu.
F. M. Dostojevskij – povídková a románová tvorba, žánrové varianty románu.
L. N. Tolstoj a jeho význam pro ruskou, českou a světovou literaturu, povídková, románová a dramatická tvorba, pedagogická činnost a tvorba pro děti.
A. P. Čechov a jeho význam pro ruskou, českou a světovou literaturu.
A. P. Čechov – povídková a dramatická tvorba, cyklus povídek o dětech.
Satirická tvorba v ruské literatuře 19. stol. – M. J. Saltykov-Ščedrin.
Seminární práce z oblasti ruské literatury 19, století v rozsahu deseti tištěných stran. Vypracována může být v českém nebo v ruském jazyce. Téma práce je třeba konzultovat s vyučujícím. Nedílnou součástí práce je seznam odborné literatury, resumé v českém (u práce psané rusky) nebo ruském (u práce psané česky) jazyce. Student je povinen dodržovat aktuální bibliografické a citační normy.
The seminar work in the field of Russian literature of the 19th century in the range of ten printed pages can be written in either Czech or Russian language. It is necessary to consult the topic with the teacher. An integral part of the work is a list of specialized literature, summary in Czech (for a work written in Russian) or Russian language (for a work in Czech). The student is expected to observe current bibliographic and citation standards.