1. Multikulturalismus a interkulturní vzdělávání.
2. Kultura, skupiny, identita, interkulturní vztahy, stereotypy a předsudky.
3. Minority, Romové, cizinci v ČR.
4. Uprchlíci a migranti.
5. Interkulturní vzdělávání v kontextu českého školství.
6. Inkluzivní vzdělávání
Předmět je zaměřen na rozvoj vzdělávání v multikulturní společnosti. Umožňuje studentům chápat a přijímat různorodost jako pozitivní jev a hodnotit rozdíly mezi lidmi z různých kultur jako přínosné.
Cílem předmětu je přispět k vytvoření respektujících vztahů mezi kulturami. Studenti se pomocí vlastních vyjadřovacích prostředků učí komunikovat a spolupracovat s příslušníky odlišných sociokulturních skupin.
Kritická analýza a pochopení odlišností by měly utvářet motivaci k interkulturním výměnám, podporovat pocit solidarity a schopnost reflektovat sociální a ekonomické nerovnosti. Interkulturní vzdělávání umožňuje přizpůsobit vzdělávání a výchovné programy podmínkám a potřebám regionu a místní komunity.