Charles Explorer logo
🇨🇿

Výchova ke zdravému životnímu stylu ve výuce žáků se specifickými vzdělávacími potřebami

Předmět na Pedagogická fakulta |
OB2318V350

Sylabus

Determinanty zdraví a možnosti jejich ovlivňování.

Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví, rozvojové priority.

Způsoby výchovy ke zdravému životnímu stylu, které respektují zdraví jako stav fyzické, psychické a sociální pohody.

Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v kurikulárních dokumentech a možnosti implementace cílů výchovy ke zdraví v základním a speciálním vzdělávání.

Cíle a obsah výchovy ke zdraví ve vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, holistický přístup ke zdraví.

Strategie a školní programy prevence rizikových projevů chování žáků

Úloha motivace ve výchově ke zdraví, aktivizace učení žáků.

Formy a metody výchovy ke zdravému životnímu stylu (výchova ke správné výživě, pohyb a relaxace, prevence rizikového chování, ochrana za mimořádných událostí a laická první pomoc aj.)

Aktuální problémy výchovy k partnerství a rodičovství  

Škola podporující zdraví - komplexní program rozvíjení zdravotní gramotnosti

Projekty podpory zdraví ve školách (příprava, realizace, hodnocení) - hospitace, asistentská praxe

Anotace

Předmět poskytuje prostor pro praktické využití didaktických dovedností studentů speciální pedagogiky při tvorbě programů zaměřených na podporu zdraví žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Předloženy jsou konkrétní náměty pro zařazování učiva z oblasti "Člověk a zdraví" do výuky (správná výživa, prevence závislostního chování, poskytování první pomoci), postupy při tvorbě školních projektů podporujících zdraví, vč. programů prevence rizikových projevů chování žáků.