- Objektové programovaní, koncept a základní pojmy
- Programovací jazyk Java
- Třídy a objekty
- Základní datové typy; Objekt - datové složky, metody a konstruktor
- Vstupy a výstupy v Javě
- Textový řetězec
- Přístupová práva
- Dědičnost
- Rozhraní
- Výjimky
- Práce se soubory
- Koncepce grafického uživatelského rozhraní
Cílem předmětu Vývoj aplikací v objektovém prostředí je rozvinutí praktických dovedností v programování s důrazem na základy programování objektového a programování v prostředí OS Windows a poskytnutí odpovídajících teoretických poznatků.
Posláním předmětu je seznámení studentů s objektovým přístupem k algoritmizaci a programování prostřednictvím jazyka Java a jeho specifiky v kontrastu k procedurálnímu, resp. funkcionálnímu přístupu. Hlavním posláním předmětu je vybavit studentu poznatky z teorie OOP a její reflexí v algoritmizaci. V oblasti praktické je cílem zvládnutí vlastního programování a realizace projektů v objektových vývojových nástrojích.