Charles Explorer logo
🇨🇿

Tvorba a design multimediálních aplikací

Předmět na Pedagogická fakulta |
OB2319611

Sylabus

ZÁKLADNÍ POJMY

Multimédia

Jednotlivé multimediální složky

Grafické prvky, zvuky, video, prvky rozšířené reality

DRUHY A VLASTNOSTI MULTIMEDIÍ A JEJICH UPLATNĚNÍ

Zdroje multimediálních dat

Formáty a jejich specifikace

Uplatnění multimédií v praxi

HARDWARE PRO ZPRACOVÁNÍ MULTIMEDIÍ

Jednotlivé snímací prvky, kamery, rozlišovací schopnost, digitální foto

Grafické karty a grafické akcelerátory, vývoj, standardy, základní parametry

Monitory, projektory, zobrazovací prvky pro rozšířenou realitu

PRÁCE SE ZVUKEM A VIDEEM NA POČÍTAČI

Editory a střižny, nelineární střih videa - vlastní seznámení se software

Komprese dat

Základy práce s kamerou + ostatní zdroje

PROGRAMY PRO TVORBU MULTIMEDIÍ

Zvukové editory

Práce s několika typy střižen

Charakteristika specializovaných programů pro animaci, vytváření virtuálních scén (3D grafika)

Programové vybavení pro vývoj aplikací rozšířené reality

MULTIMEDIÁLNÍ APLIKACE

Užití ve výchově a vzdělávání

Základní postupy a pracovní návyky při přípravě a realizaci multimediálních projektů

Konečná úprava, adjustace a distribuce

APLIKACE ROZŠÍŘENÉ REALITY

Možnosti rozšířené reality ve vzdělávání, formy rozšířené reality ve výukových aplikacích

Specifika tvorby aplikací rozšířené reality

Implementace 3D grafiky

Anotace

Cílem studijního předmětu je prohloubit příslušné znalosti studentů a rozvinout jejich kompetence v oblasti přípravy, vlastní tvorby a využívání multimediálních aplikací a vybavit je způsobilostí pro samostatnou práci s rozsáhlejšími a náročnějšími multimediálními aplikacemi a projekty.

Předmět je zaměřen na pochopení koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby multimediálních aplikací v kontextu moderních trendů v oblasti multimédií a informačních technologií (webové technologie, prostorové zobrazování, rozšířená a virtuální realita, aj.), využití technologie digitalizace při získávání obrazových a zvukových dat a činnosti při zpracování obrazových a zvukových dat na počítači. Dále se předmět zaměřuje na funkční charakteristiky vybraných programových nástrojů pro práci s multimediálními aplikacemi a vývoj aplikací rozšířené reality, práci s nelineárními editačními systémy, provádění potřebných editačních a finálních úprav digitalizovaného obrazu a zvuku při tvorbě multimediálních aplikací, úpravu a implementaci digitálního obrazového a zvukového obsahu do prostředí rozšířené reality a následně do komplexních multimediálních projektů.