ZÁKLADNÍ POJMY
Multimédia
Jednotlivé multimediální složky
Grafické prvky, zvuky, video, prvky rozšířené reality
DRUHY A VLASTNOSTI MULTIMEDIÍ A JEJICH UPLATNĚNÍ
Zdroje multimediálních dat
Formáty a jejich specifikace
Uplatnění multimédií v praxi
HARDWARE PRO ZPRACOVÁNÍ MULTIMEDIÍ
Jednotlivé snímací prvky, kamery, rozlišovací schopnost, digitální foto
Grafické karty a grafické akcelerátory, vývoj, standardy, základní parametry
Monitory, projektory, zobrazovací prvky pro rozšířenou realitu
PRÁCE SE ZVUKEM A VIDEEM NA POČÍTAČI
Editory a střižny, nelineární střih videa - vlastní seznámení se software
Komprese dat
Základy práce s kamerou + ostatní zdroje
PROGRAMY PRO TVORBU MULTIMEDIÍ
Zvukové editory
Práce s několika typy střižen
Charakteristika specializovaných programů pro animaci, vytváření virtuálních scén (3D grafika)
Programové vybavení pro vývoj aplikací rozšířené reality
MULTIMEDIÁLNÍ APLIKACE
Užití ve výchově a vzdělávání
Základní postupy a pracovní návyky při přípravě a realizaci multimediálních projektů
Konečná úprava, adjustace a distribuce
APLIKACE ROZŠÍŘENÉ REALITY
Možnosti rozšířené reality ve vzdělávání, formy rozšířené reality ve výukových aplikacích
Specifika tvorby aplikací rozšířené reality
Implementace 3D grafiky
The course is focused on understanding the conceptual, functional and aesthetic aspects of multimedia applications in the context of modern trends in multimedia and information technology (web technologies, spatial imaging, augmented and virtual reality, etc.), the use of technology in obtaining digitalization video and audio data and processing digital video and audio data. Moreover, the course focuses on the functional characteristics of selected software tools for working with multimedia applications and the development of augmented reality applications, working with editing systems, performing the necessary modifications of digitized video and audio within the creation of multimedia applications.