* Klíčová slova: Výtvarný pedagog, osobnost učitele, pojetí výuky, tendence ve výuce, pedagogický konstruktivismus; Výtvarný projev, hodnota, hodnocení, klasifikace, diagnostika; * sylabus:
Výtvarný projev jako forma vyjádření a komunikace, možnosti kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících.Osobnost výtvarného pedagoga, nároky a možnosti Možnosti a meze klasifikace a diagnostiky výtvarného projevu dětí, dospívajících a dospělých.Formulování náhledů na dětský výtvarný projev Konstruktivní metody a jejich současná aplikace. Směry výtvarné výchovy - názorové proudy a tendence a jejich reflexe a rozpracování v praxi.
Výtvarný projev jako jako forma vyjádření a komunikace. Kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících. Role a význam osobnosti učitele ve výtvarné výchově.
Možnosti a meze klasifikace a diagnostiky výtvarného projevu dětí, dospívajících a dospělých.
Formulování náhledů na dětský výtvarný projev (vnímání a reagování na podněty umění a kultury, vizuální orientace a výtvarné myšlení, rozmanitost projevu, tvořivost) v proměnách významných názorových proudů.
Konstruktivní metody a jejich současná aplikace.
Směry a podoby praktické realizace výtvarné výchovy - názorové proudy a tendence a jejich reflexe a rozpracování v praxi.