* Sylabus: 1. metodická (didaktická) stránka artefileticky pojaté výuky
- učební úloha (námět, technika, tvorba, reflexe, hodnocení)
- motivace, zadání, výrazová hra, reflektivní dialog, vzdělávací motiv
- kruh bezpečí, práce ve skupině, individuální práce
- mezipředmětové vazby, kompetence, výstupy (RVP) 2. teoretická stránka artefileticky pojaté výuky
- obsah zážitku a přístup k němu prostřednictvím situace - koncept, prekoncept
- komunikace o zážitku, reflektivní dialog, personalizace a enkulturace - rozdíl artefiletiky a arteterapie
- artefiletika a umění - enkulturace, socializace umění 3. praktická složka semináře
- vlastní tvorba a návštěvy galerií nebo muzeí výtvarného umění
- reflexe výtvarného zážitku
- reflektivní dialog ve skupině nad vlastními výtvarnými a didaktickými pracemi
- analýza poznatků z reflektivního dialogu za použití terminologie artefiletiky
Zážitková příprava v artefiletickém pojetí. Cílem kurzu je získat kompetence k osobnostně zralému výchovnému vedení zážitkových aktivit ve výchově uměním, nabýt kompetence k řešení osobních nebo kázeňských problémů v pedagogické
činnosti, získat základní psychohygienické předpoklady k předcházení syndromu útlumu a vyhoření v pedagogické práci v různých sociálních prostředích a skupinách.