Charles Explorer logo
🇨🇿

Výtvarný projev a výchova II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OB2321A11

Sylabus

* Klíčová slova:

Dětský výtvarný projev, hodnota, hodnocení, klasifikace, diagnostika; proudy, tendence, pedagogický konstruktivismus.

* sylabus:

Výtvarný projev jako zájmová činnost, jako forma vyjádření a komunikace. Kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících.

Možnosti a meze klasifikace a diagnostiky výtvarného projevu dětí, dospívajících a dospělých.

Vývoj zájmové výtvarné činnosti ve 20. a na počátku 21. století.

Formulování náhledů na dětský výtvarný projev (vnímání a reagování na podněty umění a kultury, vizuální orientace a výtvarné myšlení, rozmanitost projevu, tvořivost) v proměnách významných názorových proudů.

Konstruktivní metody a jejich současná aplikace.

Směry výtvarné výchovy - názorové proudy a tendence a jejich reflexe a rozpracování v praxi.

Anotace

Výtvarný projev jako zájmová činnost, jako forma vyjádření a komunikace. Kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících.

Možnosti a meze klasifikace a diagnostiky výtvarného projevu dětí, dospívajících a dospělých.

Formulování náhledů na dětský výtvarný projev (vnímání a reagování na podněty umění a kultury, vizuální orientace a výtvarné myšlení, rozmanitost projevu, tvořivost) v proměnách významných názorových proudů.

Konstruktivní metody a jejich současná aplikace.

Výtvarná výchova ve školní praxi, kurikulární dokumenty současné české výtvarné výchovy.