* Klíčová slova:
Dětský výtvarný projev, hodnota, hodnocení, klasifikace, diagnostika; proudy, tendence, pedagogický konstruktivismus.
* sylabus:
Výtvarný projev jako zájmová činnost, jako forma vyjádření a komunikace. Kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících.
Možnosti a meze klasifikace a diagnostiky výtvarného projevu dětí, dospívajících a dospělých.
Vývoj zájmové výtvarné činnosti ve 20. a na počátku 21. století.
Formulování náhledů na dětský výtvarný projev (vnímání a reagování na podněty umění a kultury, vizuální orientace a výtvarné myšlení, rozmanitost projevu, tvořivost) v proměnách významných názorových proudů.
Konstruktivní metody a jejich současná aplikace.
Směry výtvarné výchovy - názorové proudy a tendence a jejich reflexe a rozpracování v praxi.
Výtvarný projev jako zájmová činnost, jako forma vyjádření a komunikace. Kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících.
Možnosti a meze klasifikace a diagnostiky výtvarného projevu dětí, dospívajících a dospělých.
Formulování náhledů na dětský výtvarný projev (vnímání a reagování na podněty umění a kultury, vizuální orientace a výtvarné myšlení, rozmanitost projevu, tvořivost) v proměnách významných názorových proudů.
Konstruktivní metody a jejich současná aplikace.
Výtvarná výchova ve školní praxi, kurikulární dokumenty současné české výtvarné výchovy.