Charles Explorer logo
🇨🇿

Základy technické a informační gramotnosti pro předškolní vzdělávání

Předmět na Pedagogická fakulta |
OB7119105

Sylabus

Interaktivní tabule a digitální učební materiály

·        Základní terminologické konstrukty oblasti, didaktické prostředky, učební pomůcky, výukové objekty, digitální výukové objekty, prostředky didaktické techniky, technické výukové prostředky

·        Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití, Softwarová podpora

·        Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi

·        Tvorba výukových objektů a interaktivních prezentací pro práci na interaktivní tabuli  

Programovatelné hračky a jejich aplikace do výuky

·        Možnosti a význam využití programovaných hraček

·        Teoretická východiska a praktická práce s programovatelnými hračkami (BeeBot)  

Programovatelné stavebnice a jejich aplikace

·        Možnosti a význam využití robotiky ve vzdělávání

·        Teoretická východiska edukační robotiky

·        Pedagogické přístupy uplatňované v edukační robotice (např. konstruktivní, projektový, problémový, kolaborativní aj.)

·        Edukační robotika v kontextu konstruktivismu a konstrukcionismu

·        Sady a stavebnice využitelné v rámci edukační robotiky  

Tablety a možnosti využívání multimediálních prvků

·        Možnosti a význam využití tabletů ve vzdělávání

·        Teoretická východiska a praktická práce s tablety

Anotace

Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a dovednostmi při práci s interaktivní tabulí, tablety, programovatelnými stavebnicemi a programovatelnými hračkami. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využitelnými v edukaci, s jejich edukačním potenciálem a způsoby funkční implementace interaktivních didaktických prostředků do výuky.

Tematicky se předmět zaměřuje na terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiky tvorby, implementace a využití didaktických materiálů při práci s interaktivními didaktickými prostředky, poznání jejich parametrů a didaktických specifik vybraných technických výukových prostředků.