Charles Explorer logo
🇬🇧

Playing the Piano and Flute I

Class at Faculty of Education |
OB7308139

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Program pro studenty mírně pokročilé s programem B:I. Klavírní škola pro začátečníky: Vyvandroval Janko, KŠ I č. 28, s.23, Na zelenej lúke, KŠ   I, č. 75, s.47, Kmotr Vávra, KS I, č. 77, s.48,  Etuda- pochod, KŠ I, č. 112, s.70,  Taneček, KŠ I, č. 69, s.48,  Děvčátko tančí,      KŠ I, č. 92, s.58,  Etuda, KŠ I, č. 101,s.63,  Dumka, KŠ I, č. 113, s. 70.II. Hra jednooktávové stupnice pravou rukou úhozem shora: C dur, D dur, E durIII. Hra akordické kadence T-S-D-T levou rukou: C dur, D dur, E durIV. Hra a zpěv uvedených písní v C dur s akordickým doprovodem:  Ovčáci, čtveráci, Posvícení, Běží liška, Myšičko, myš, Maličká su, Slepičko má,Jedna, dvě, Listopad, Zima byla,Vrabec v zimě, Kdes, holubičko, lítala? Adámku náš, Husa divoká, Z jedné strany chvojka, Kočka leze dírou, Pekla vdolky, Šel myslivec, Dědečku, dědečku,  Zajíček běží, Cib, cib, cibulenka.  

Program pro studenty pokročilé s programem C:I. Klavírní interpretace přednesových skladeb pro děti: Nečasová, J.: Postavy z pohádky (Král, Šašek, Princezna), s.3,  Nečasová, J.: Ráno, Večer,     s. 4,  Smetana,B.: Hajej můj andílku, s. 6,  Arabeska, s.7, Bach, J. S.: Menuet, s. 8

II. Základy improvizace doprovodů lidových písní pro děti v předškolním věkuA) Hra a zpěv uvedených písní v C dur s akordickým doprovodem: Ovčáci, čtveráci, Posvícení, Běží liška, Myšičko, myš, Maličká su, Slepičko má,Jedna, dvě, Listopad, Zima byla,Vrabec v zimě, Kdes, holubičko, lítala? Adámku náš, Husa divoká, Z jedné strany chvojka, Kočka leze dírou, Pekla vdolky, Šel myslivec, Dědečku, dědečku,  Zajíček běží, Cib, cib, cibulenka.   B) Doprovody výše uvedených písní pro děti předškolního věku v C dur s akordickým doprovodem T,S,D ve stylizaci např. polky, pochodu, kombinovaně, valčíku a rozloženě.C) Dovednost transpozice melodií výše uvedených písní pouze pravou rukou se správným prstokladem do těchto tónin: A,H,C,D,E,F,G durD) Dovednost zahrát základní harmonické kadence akordů (T,S,D) v těchto tóninách: A,H,C,D,E,F,G durE) Doprovod jednotlivých stupňů stupnic A,H,C,D,E,F,G dur pomocí jednoho nebo dvou základních akordů z harmonické kadence (T,S,D).F) Vymyslet si  a do not zapsat jednu melodii  na 8 taktů v sudém taktu a jednu melodii v lichém taktu a doprovodit tyto melodie akordy z harmonické kadence ve fotmě pochodu, polky, kombinovaně, valčíku a rozloženě v tóninách: A,H,C,D,E,F,G dur.

V oblasti hry na zobcovou sopránovou flétnu je stanoven program pro všechny studenty. Naučí se  ovládat ladění a údržbu nástroje, techniku dýchání a tvoření  tónu (nasazení, ukončení, tenuto, legato a staccato). Budou ovládat hru vybraných písní  v rozsahu od c1 do d2  v tóninách  C, D,F dur. Naučí se rovněž improvizovat v daném tónovém prostoru (5-3, 5-6-5-3, 5-8-5-3-1), tvořit krátké motivy v rámci instrumentálních činností (ozvěny, ronda, ostinátní doprovod). Naučí se několik dalších písní nebo  drobných skladeb dle vlastního výběru vhodných zejména k poslechu u dětí v předškolním věku (ukolébavky, tance).

Annotation

Developing piano technique by practising songs and small performance pieces for preschool children, differentiating classwork according to the quality of technical ability. Applying music theory in practical harmony on the piano during song accompaniment, transposition, accompaniment styling.