Studenti jsou v předmětu vedeni k metodické práci v kompletním spektru hudebních činností (poslechových, hudebně pohybových, pěveckých a instrumentálních), a to v jejich autonomní podobě, kombinacích i v didaktické posloupnosti. Studenti získávají dovednost organizovat a zřetelně vést hudební činnosti přiměřené dětem předškolního věku a realizovatelné v MŠ.
Pozornost se při výuce předmětu věnuje:
• výběru a způsobu organizace hudebních činností s ohledem na psychomotorické schopnosti předškolních dětí a jejich rozvoj
• motivaci a průběhu poslechových hudebních činností s prvky dramatické výchovy
• pohybovým prvkům: pochod, chůze, poskok, cval a pohybová improvizace s hudebním doprovodem
• kritériím výběru písní a říkadel v MŠ a různým způsobům jejich osvojení
• nácviku ostinátních doprovodů hrou na tělo, jednoduché nástroje a Orffův instrumentář
• osvojování pohybových prvků a choreografií
• hudebním činnostem v logopedické prevenci - s akcentem na děti s narušenou komunikační schopností a s odlišným mateřským jazykem