Koncepce předmatematické a matematické gramotnosti
Pojmotvorný proces se zaměřením na vybrané pojmy (přirozené číslo, vybraný geometrický útvar); od jednotlivých modelů k pochopení reprezentace a k abstrakci.
Pojem kvantita (neurčitá/určitá).
Grafický znak/matematický symbol a jeho role v písemné komunikaci.
Metody řešení (třídění - úplné/redukované - využití, význam; strom třídění/řešení; ostré lineární uspořádání úplné/reukované - orientace v OLU souboru; přiřazování - 3 typy; porovnávání - přirozené, základní, poměřování, rozdílem, podílem; ....),
Od pokusu - omylu k hledání systému - experimentování - práce s možností, start kombinatorického myšlení, míra pravděpodobnosti.
Kontext a jeho význam pro nástup matematického myšlení.
Základy logického myšlení - od uvažování k usuzování, pravdivost - hledání, dokazování; meze zobecňování; rozdíl - domněnka/odhad a tvrzení.
Role jayzka, úplná informace, přesnost vyjadřování a přesnost představ.
Rozdíl mezi: tvar a geometrický útvar/diskuse k používanému "geometrický tvar".
Celek a jeho části (relativita; kompozice/dekompozice).
Transformace velikostní, polohové a další.
Prvky topologie.
Základy míry GÚ, podstata měření.
Vývoj stavby. Čas jako čtvrtá dimenze.
Prostorová/rovinná paměť dynamická/statická.
Prostorová orientace dynamická/statická, slovní zásoba jaké nástroj k zvědomování.Prostorová představivost.
The first goal of the course is to encourage the students' autonomous thinking, increase their intellectual self-esteem and remove concerns about mathematics. The second goal is to let hem see what constitutes the essence of mathematics, or mathematical thinking and communication, respectively.