Charles Explorer logo
🇬🇧

Developing mathematical literacy

Class at Faculty of Education |
OB7310212

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Koncepce předmatematické a matematické gramotnosti

Pojmotvorný proces se zaměřením na vybrané pojmy (přirozené číslo, vybraný geometrický útvar); od jednotlivých modelů k pochopení reprezentace a k abstrakci.

Pojem kvantita (neurčitá/určitá).

Grafický znak/matematický symbol a jeho role v písemné komunikaci.

Metody řešení (třídění - úplné/redukované - využití, význam; strom třídění/řešení; ostré lineární uspořádání úplné/reukované - orientace v OLU souboru; přiřazování - 3 typy; porovnávání - přirozené, základní, poměřování, rozdílem, podílem; ....), 

Od pokusu - omylu k hledání systému - experimentování - práce s možností, start kombinatorického myšlení, míra pravděpodobnosti.

Kontext a jeho význam pro nástup matematického myšlení.

Základy logického myšlení - od uvažování k usuzování, pravdivost - hledání, dokazování; meze zobecňování; rozdíl - domněnka/odhad a tvrzení.

Role jayzka, úplná informace, přesnost vyjadřování a přesnost představ.

Rozdíl mezi: tvar a geometrický útvar/diskuse k používanému "geometrický tvar".

Celek a jeho části (relativita; kompozice/dekompozice).

Transformace velikostní, polohové a další.

Prvky topologie.

Základy míry GÚ, podstata měření.

Vývoj stavby. Čas jako čtvrtá dimenze.

Prostorová/rovinná paměť dynamická/statická.

Prostorová orientace dynamická/statická, slovní zásoba jaké nástroj k zvědomování.Prostorová představivost.      

Annotation

The first goal of the course is to encourage the students' autonomous thinking, increase their intellectual self-esteem and remove concerns about mathematics. The second goal is to let hem see what constitutes the essence of mathematics, or mathematical thinking and communication, respectively.