- Vzdělávání a sociokulturní rozdíly v kontextu evropských zemí
- Rámcové podmínky pro práci se sociokulturně heterogenní skupinou na příkladu vybraných zahraničních vzdělávacích programů a pedagogických konceptů
- Podpůrná opatření a programy pro děti se sociokulturním znevýhodněním v předškolním věku v ČR a v zahraničí
- Příklady programů zaměřených na rozvoj jazykové a komunikační kompetence dětí předškolního věku
- Odraz náboženství a kultur v pedagogické práci předškolních zařízení
Kurz se zabývá problematikou sociokulturního znevýhodnění v kontextu předškolního vzdělávání v Evropě. Věnuje se otázkám pedagogické práce s dětmi předškolního věku pocházejícími z rozmanitého sociokulturního prostředí.
Studenti se seznámí s vybranými zahraničními pedagogickými přístupy, koncepty, kurikuly i úspěšnými programy a projekty zaměřenými na podporu rozvoje těchto dětí a jejich začleňování do dětského kolektivu. Kurz nastíní pojetí náboženství a kultur v pedagogické práci předškolních zařízení ve vybraných zemích.