Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele MŠ. Tělesná kultura jako sociokulturní jev, její místo v kulturním vývoji lidstva a měnící se role v různých společensko-historických podmínkách. Vývoj vybraných didaktických systémů TV ve starověku, středověku a novověku. Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti - zejména v předškolním a mladším školním věku. Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schopnosti a dovednosti. Tělesná výchova, sport a pohybová rekreace a jejich funkce. Pohybová rekreace dětí.
Tělesná kultura, životní styl a kvalita života. Tělesná výkonnost a problematika sportu dětí předškolního a mladšího školního věku. Kinantropologie jako vědní obor.
Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele MŠ. Tělesná kultura jako sociokulturní jev. Vybrané didaktické systémy TV.
Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. Tělesná kultura a její subsystémy - tělesná výchova, sport, pohybová rekreace, pohybová rehabilitace. Tělesná zdatnost, tělesná výkonnost, výkon. Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schopnosti a dovednosti.Kvalita života, zdraví, životní styl. Úvod do teorie a didaktiky sportu. Úvod do teorie a diaktiky pohybové rekreace. Anatomické a fyziologické základy TV. Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří
Hrabinec, CSc. (12.11.2013)