Charles Explorer logo
🇨🇿

Užitá grafika 3D 2 - modelace objektů

Předmět na Pedagogická fakulta |
OB9321030

Sylabus

Zadání 2D 2. Bc. Letni S 10/11

Vytvořte vystřihovánku, respektive dvojstranu pop-up knihy.

Dílčí termíny: 25. 2. 2011 Zadání semestru, seznámení s programem AdobeIlustrator. 4. 3. 2011 Tvary a úpravy tvarů v AdobeIlustrator. 11. 3. 2011 Výběr tématu vystřihovánky (korektura). 18. 3. 2011 Transformace objektů v AdobeIlustrator. 25. 3. 2011 Kreslení, malba, barva v AdobeIlustrator. 1. 4. 2011 Minimálně dvě odlišné koncepce řešení úkolu ve formě skic. Specifikace základních stavebních prvků celku (formát, sazební obrazec, písmo). Skicy k ilustracím (korektura). 29. 4. 2011 Text v AdobeIlustrator. 6. 5. 2011 Vrstvy, Výstup v AdobeIlustrator. 13. 5. 2011 Realizace úkolu do finální podoby (korektura). 20. 5. 2011 Zápočtový termín.

Anotace

Nástroje modelace 3D (Blender, Python, OpenGl knihovny atd. – všechny dostupné freewary). Terminologie a techniky používané v programu Blender obecně používané v ostatních 3D softwarech a jsou tedy plně relevantní v

širokém záběru 3D technologie.

Možnosti 3D grafiky, základy grafických prvků a knihoven:

Obrazy

Animace

Filmy

Hry

Aplikace alternativní rozhraní další možnosti

Prvky používané v 3D grafice: vertex, edge, polygon(face), primitiva, beziérova křivka, nurbs křivka, polygon objekt, subdivision objekt , nurbs objekt, zvukový sample, MIDI, video, textura 3d grafické knihovny:

OpenGl (Open Graphic library)- multi-platformní knihovna na zobrazení 3d objektu. Platformy: Pc, Mac, SGI, Linux

DirectX – Windows 3D grafická knihovna, s možností “pokročilejších” efektů a 3D geometrie.

Cgshaders – pokročilý nástroj pro zobrazení nejnáročnějších efektů a 3D geometrie v reálném čase. 3D audio knihovny:

OpenAL (open audio library) – knihovna na výpočet zvuků v 3D prostoru.