Sylabus: Hledání rovnováhy mezi osobním a obecným, mezi prožitkem a sdělením.
Klíčová slova: forma, obsah, informace, technika, kontext
Teorie: Smysl sdělení a jeho čitelnost. Napětí mezi ilusivností a hmotností malby
Praxe: 1/ ověřování technik a technologií 2/ vytvoření malířské komposice
Malířské studie podle skutečnosti a z představy. Barevná nadsázka, transformace a transpozice. Studijní, analytická a volná malířská kompozice. Barevné parafráze vybraných uměleckých děl.
Proměny malířského vyjádření a funkce barvy v malbě ve vybraných epochách a uměleckých slohových obdobích.
Proměny funkcí a výrazových rolí barvy v umění 20. století: postimpresionimus, fauvismus a expresionismus. Nefigurativní tvorba, abstraktní expresionismus, informel, gestická malba, tašismus, artbrut a další.
Nová figurace a noví divocí. Barva v umění geometrické abstrakce, opartu a popartu, nové geometrie, hard edge a minimalartu.
Barva v malířských projevech a ve výtvarných kulturách mimoevropských (Blízký a Dálný východ, Mezzoamerika atd.).