Samostatné vytvoření projektu vztahující se ke konkrétnímu, zvolenému místu na základě aktuálně vyhlášeného tématu. Průběžné tvoření výtvarných, hmotných etud nepřímo se vážící k zadanému tématu, které slouží jako podklad k diskusi, inspiraci.
Všestranné zkoumání tématu, diskuse, inspirace současnými výstavami a akcemi jako součást kognice v souvislosti se zadaným tématem, prezentace úvah studentek/tů nad rozpracovaným i dokončeným úkolem.
Možnost širšího rozvíjení osobních, výtvarných pojetí na základě semestru předešlého. Samostatnější ověřování schopnosti vnímat konkrétní prostor, upevňování schopnosti vlastní reflexe interakce subjektu s veřejným prostorem, poznávání možností osobního vkladu jako konfrontace s reálným předmětným světem, kterého je člověk zároveň součástí. Hledání individuálního výtvarného řešení jako osobní autorský projev v konkrétním prostoru, trénink osobního verbálního projevu jako součást prezentace cesty k vlastnímu řešení.
Výuka je koncipovaná jako nepravidelná (většinou o šesti výukových blocích), které jsou rozděleny na teoretickou a praktickou část, přičemž posloupnost subtémat se řídí harmonogramem aktuálně vyhlášeného semestrálního tématu.