V úvodních tématech bude pozornost zaměřena na obecné charakteristiky vývojové a sociální psychologie: vymezení předmětů obou disciplín a jejich metody, principy a determinanty vývoje (zrání vs. učení, dědičnost vs. prostředí), socializace a její mechanismy (sociální učení, nápodoba, identifikace, observační učení), vybrané teorie vývoje a socializace aj.
V dalším postupu bude uplatňován přístup skrze dané vývojové období, se specifiky vývojových charakteristik a probíhající socializace: předškolní věk: vývoj kognitivní, řečový, motorický, problémové oblasti vývoje (lateralita, nerovnoměrnosti ve vývoji jednotlivých funkcí, školní zralost aj.), socializace a vývoj sociální (význam rodiny, mateřské školy, vrstevníků, vytváření postojů, vytváření sebepojetí, morální vývoj) mladší a střední školní věk: vývoj v jednotlivých oblastech, škola jako místo výkonu a problémové okruhy s tímto spojené (neprospěch, specifické poruchy učení a chování, adaptační problémy aj.), socializační prostředí školy, vztah učitele a žáka, percepčně postojová orientace učitele. starší školní věk (puberta, adolescence): proměny v oblasti tělesné, psychické (důraz na kognitivní vývoj), problémy ve vývoji, krize vztahů s dospělými, školní třída jako soc. skupina, vývoj identity, interakce žáka a učitele.
The course Psychology of School Age Children contains the selection of main topics from developmental psychology and social psychology. The aim is to apply the key theories and concepts to children of preschool, younger-, middle-, elder-school age and adolescence to gain a better understanding for socialization and development throug differnt stages.