Obsah kurzu:
Nejpodstatnější motivační teorie (přístupy k motivaci).
Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky (relativní neprospěch).
Motivace učební činnosti (struktura žákovské motivace: výkonová motivace, poznávací motivace, sociální motivace, instrumentální motivace, odměny a tresty; flow motivace).
Diagnostika a autodiagnostika motivačních dispozic jedince.
Žákovská sebepercepce motivačních pohnutek k učení; učitelova percepce žákovských motivačních pohnutek.
Motivačně autoregulační strategie.
Vvývoj žákovské motivace k učení na ZŠ; rozdíly mezi chlapci a dívkami v učební motivaci.
Diagnostika žákovské motivace k učení. Rozvíjení motivace žáků aktualizací vybraných potřeb.
Žákovská nemotivovanost a motivační vlivy převážně snižující školní výkon (druhy a příčiny žákovské nemotivovanosti.
Nuda ve škole, strach ve škole, copingové strategie zvládání nudy a strachu.
Ppřekonávání motivačních krizí ve vztahu ke škole.
Motivace a vůle. Volní procesy a jejich diagnostika.
Motivace a časová perspektiva, vztah k budoucnosti.
The objectives of the course are: 1) To better understand motivation in school and learn specific processes for diagnosing and actualising motivation. 2) To help students in establishing more complex teaching schemes that will help them to increase the comprehensibility of the topic of motivation in school. 3) To inspire students by specific examples of methods, processes, or intervention actions to thought-out work with motivation in school.