Výuka je rozdělena do 4 tematických bloků:
1. Problematika centrálních poruch hybnosti v SPPG - výskyt, etiologie, symptomatologie, klasifikace, komunikace, výchovné a vzdělávací aspekty (DMO, klinické příznaky,klasifikace, psychosociální dopady a výchovně vzdělávací aspekty)
2. Vrozené vývojové vady - incidence, faktory vzniku, psychosociální aspekty ( craniosynostózy,craniostenózy, deficity končetin, anomálie neurální trubice,VVV vnitřních orgánů - výskyt,symptomatologie, typy VKV, sledování a evidence VVV)
3. Těžké tělesné postižení - komunikace, facilitace ( vznik a definice těžkého a kombinovaného postižení, bazální stimulace, aktivace, handling)
4. Zdravotní znevýhodnění v SPPG- typologie funkčních poruch a jejich psychosociálních důsledků ( epilepsie, diabetes mellitus,roztroušená skleroza, záchvatové stavy jiné etiologie, bolest, dietetická opatření, režimová opatření, rodina s nemocným členem, zdravotní znevýhodnění ve škole)