Výuka je rozdělena do následujících tématických bloků:
1) Specifické deficity v oblasti tzv. triády: kvalitativní postižení v oblasti komunikace, formy a funkce komunikace, alternativní způsoby komunikace, pomůcky k vizualizaci. Kvalitativní postižení v oblasti sociálních vztahů. Hra a herní dovednosti u dětí s autismem. Repetitivní a rituální chování, stereotypy, problémy s představivostí.
2) Jednotlivé poruchy autistického spektra: autismus, atypical autism, Rett´s syndrom, other dezintegration disorder, Asperger´s syndrom.
3) Etiologie poruch autistického spektra
4) Diagnostika poruch autistického spektra: screening poruch autistického spektra, diagnostika v jednotlivých věkových obdobích, diferenciální diagnostika.
5) Výchova a vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra: strukturované učení, TEACCH program, behaviorální přístup, terapie používané u dětí s PAS.
6) Rodiny dětí s poruchami autistického spektra v jednotlivých životních etapách