Předmět obsahuje základní orientaci v problematice tvorby individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory pro žáky, studenty i osoby se speciálně vzdělávacími potřebami a pro žáky, studenty mimořádně nadané. Důraz je kladen na schopnosti a dovednosti posluchačů vytvářet individuální vzdělávací programy a plány pedagogické podpory.
Předmět zahrnuje výuku následujících témat: Historie tvorby individuálních vzdělávacích programů a individuálních vzdělávacích plánů. Legislativní předpisy. Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika.
Podíl SPC a PPP na tvorbě IVP. Metodika tvorby IVP.
Metodika tvorba plánů pedagogické podpory na školách a školských pedagogických zařízeních. Výuka předmětu bude zaměřena na všechny kategorie osob se speciálními vzdělávacími potřebami.
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga.
Historie tvorby individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory pro žáky, studenty i osoby se speciálně vzdělávacími potřebami a pro žáky, studenty mimořádně nadané - metodika tvorby individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory - legislativní předpisy - podíl SPC a PPP na tvorbě IVP